Fra konceptbilen til sportsvognsproducentens 70 års fødselsdag til specialmodellen i meget begrænset antal: Det er nu besluttet at sætte den puristiske Porsche 911 Speedster i serieproduktion. Det sker i første halvdel af 2019. Den åbne tosæders bil bliver lanceret i et begrænset antal på 1.948 eksemplarer. Styktallet er en påmindelse om Porsche 356 ”Nr. 1” Roadster, som blev typegodkendt den 8. juni 1948. Nu fremvises årets anden, videreudviklede Speedster-konceptbil i Paris. Lakfarven i Indian Red er en hyldest til 911 Speedster fra G-modelrækken (fra 1988). De nye 21” store fælge i krydseget design samt det sorte læderinteriør præger det sportslige og harmoniske helhedsbillede.
Et ønske bliver til virkelighed: Den køreklare 911 Speedster Concept, som Porsche præsenterede for første gang i ”Heritage”-versionen den 8. juni 2018 i Zuffenhausen, sættes i serieproduktion i 2019. Bilen er blevet udviklet hos Porsches motorsportscenter i Weissach. Porsche Style og Porsche Exclusive Manufaktur har også bidraget i væsentlig grad.
Den fremtidige 911 Speedster på grundlag af modelrækken 991 er den første model, som Porsche vil tilbyde de nykreerede Heritage-designpakker til. Denne eksklusive udstyrslinje fra Porsche Exclusive Manufaktur giver 911’eren en endnu højere individualiseringsgrad.
De karakteristiske detaljer på konceptbilen, der fremvises i Paris, omfatter ud over den iøjnefaldende lakfarve også 21” store fælge med centermøtrik på begge aksler. Deres krydsegede design minder rent optisk om sportsvognsproducentens aktuelle racerbiler som 911 RSR eller GT3 R. Det farvede dagskørelys anvendes også i moderne motorsport. Matchende til lakfarven er det her udført i rød. De to ”Talbot”-sidespejle og tankdækslet midt på motorhjelmen er udført i sort krom og platinum. Interiøret adskiller sig med udførelsen i sort læder, som er blevet forfinet yderligere med røde kontrastsyninger og delvis perforering i forhold til den tidligere fremviste ”Heritage”-version af konceptbilen.
Samtlige karrosserikomponenter og teknikken er identiske i de to versioner af 911 Speedster Concept. Dertil hører den afkortede ruderamme med sænket luftføring og tilsvarende mindre sideruder samt hækafdækningen af kulfiber med to forhøjninger bag forsæderne. Begge biler har et let tonneau-cover med tenax-fastgørelsesknapper i stedet for en kaleche.
Konceptbilernes brede karrosseri er lånt fra 911 Carrera 4 Cabriolet. Skærme, motorhjelm og hækafdækning er fremstillet af et let kulfiberblandingsmateriale.Undervognen stammer fra 911 GT3. Udstødningssystemet med titanafgangsrør og drivlinjen inklusive manuel 6-trins gearkasse kommer også fra Porsches GT-udviklere. Det samme gælder for det centrale element i specialmodellen, der fås i et stærkt begrænset antal: den sekscylindrede boxermotor i Speedster Concept yder over 500 hk og kommer op på omdrejningstal på op til 9.000 omdr./min.